Summary: Routes to Resilience: Insights from BRACED Year 1

BRACED is a unique programme, aiming to build resilience locally yet at scale in highly vulnerable places. To understand how BRACED is building climate and disaster resilience, the BRACED Knowledge Manager collates and synthesises evidence on how resilience is being built on the ground.

After 12 months of implementation, examples of BRACED projects contributing to strengthened climate and disaster resilience are being seen through multiple pathways of change.

This paper summarises ‘Routes to Resilience: Insights from BRACED Year 1


BRACED est un programme unique dont le but est de mener, au niveau local, des opérations d’envergure de renforcement de la résilience dans les zones hautement vulnérables. Pour savoir comment BRACED renforce la résilience face aux extrêmes et catastrophes climatiques, le gestionnaire de connaissances de BRACED recueille et synthétise des données factuelles sur la manière dont le renforcement de la résilience se fait sur le terrain.

Au bout de 12 mois d’exécution, des exemples de projets de BRACED qui contribuent au renforcement de la résilience face aux extrêmes et catastrophes climatiques sont visibles dans de multiples circuits du changement.

Cliquez ici pour lire le résumé

Cliquez ici pour lire le rapport complet ‘Les voies de la résilience: Connaissances tirées de lexpérience de BRACED année 1